Real Örebro Vilka är vi?

real-orebro-lagbild

Vi är en fotbollsklubb som bedriver vår verksamhet med ett A-lag. Efter starten 2004 avancerade vi tre divisioner då vi började i division 7, men föll tyvärr ur div 4 under 2016. Säsongen 2018 återfinns vi därmed i division 5.

Målet inför denna säsong är som alltid att tillhöra toppen av serien. Tanken vi hade när vi startade Real Örebro är att vi vill ha roligt när vi spelar fotboll samtidigt som vi vill att det ska vara underhållande för publik och supportrar att följa oss.

Vår vision är att spela en teknisk och underhållande fotboll, med mycket bollinnehav. Vi har en bra blandning av rutin och ungdomlig entusiasm och är ungefär 30 aktiva i laget. God sammanhållning och glädjen till fotboll är det viktigaste i vår förening. Vi har våran bas på Pettersbergs IP då vi ser oss som ett norrlag i Örebro. Det är på Pettersbergs IP som vi tränar och spelar våra hemmamatcher. Vi spelar hemma i helvita dräkter och borta i helsvart.

Historia

Real Örebro grundades i september 2004 och började med att spela futsal-säsongen inomhus. Historiens första tävlingsmatch spelades mot Brickebacken och vi gick segrande ur den duellen. Vi spelade år 2005 i division 7 där vi blandade bra och mindre bra resultat och slutade säsongen med en 3:e plats som ledde till kval för division 6. I kvalet besegrade vi Ervalla och lyckades avancera ett snäpp i seriesystemet. År 2006 slutade vi aningen besvikna återigen på en tredjeplats. Vi hamnade 12 poäng efter FK Örebro och Hidingsta som krossade det mesta detta år. Vi skulle dock ta revansch på oss själva nästa säsong. Efter en jämn vår då vi, Grönbo, Garphyttan och Hovsta alla låg nära varandra började vi hösten starkt. Vi vann de sista 10 (!) matcherna och lyckades vinna serien med 8 poäng över Garphyttan som senare via kval gjorde oss sällskap upp i division 5. År 2013 gjorde vi en riktig grym säsong då vi vann div 5 södra med 8 poäng . Vi vann 15 av 18 matcher och blev seriesegrare med 2 matcher kvar av säsongen. Väl i fyran gick det tyngre och efter 22 spelade omgångar och endast 13 inspelade poäng innebar det nedflyttning till div.5. Efter en bra säsong 2015 tog vi för andra gången klivet upp till division fyra. Dock blev även denna sejour i ”Närkes Allsvenska” ettårig och säsongen 2018 återfinns vi därmed i division 5.

Vill du hjälpa oss att fortsätta utvecklas?

Vi har fler olika idéer på hur ni kan synas och samarbeta med oss.
Exempel på detta är att få synas på vårt matchställ, eller här på hemsidan eller i samband med våra matcher på Pettersbergs IP.

För mer information kontakta sponsoransvarige:
Thomas Lenz
Tel. 070-639 01 00

Tillsammans bildar vi föreningen!

Real Örebro FF, Anno 2018
Stående från vänster: Peter Hilmersson, Markus Kurt, Timmy Lundberg, Gustav Isaksson, Tom Berglind, Richard Larsson, Oskar Andersson, Kenan Catic, Vincenzo Attila, Claus Pedersen, Ingemar Källgren.
Sittande från vänster: Admir Hamzić, Edvard Freden, Andreas Ahonen, Filip Hammarbäck, Simon Lundkvist, David Eriksson, Gustaf Jonsson, Daniel Nykvist.

Real Örebro FF, Anno 2017
Stående från vänster: Ingemar Källgren, Edvin Davidsson, Tom Berglind, Oskar Andersson, Gustav Isaksson, Adam Gomri, Kim Forsman, Claus Pedersen, Abdullah Cordova Jamshidi.
Sittande från vänster: Edvard Freden, Haval Mahdi, Richard Larsson, August-Petter Ernst, Admir Hamzić, Timmy Lundberg, Hjalmar Torssell, Gustaf Jonsson, David Eriksson.

Real Örebro FF, Anno 2013
Stående från vänster: Peter Hilmersson, Viktor Lignell, Martin Green, Daniel Nyqvist, Niklas Söderström, Adam Svensson, Anton Wretefelt, Richard Larsson, Oskar Svensson, Djem Iliev, Mick Lund-Hellsing, Sebastian Stotzer, Mikael Lundberg.
Sittande från vänster: Ingemar Källgren, Erik Wikholm, Gustaf Jonsson, Tom Berglind, Patrik Åkesson, Andreas Lundberg, David Simonsson, Timmy Lundberg, Yosef Waldemanuel, Kalle Buskqvist.

Real Örebro FF, Anno 2011?
Stående från vänster: Ingemar Källgren, Stefan Bjarnefors, Gustav, Djem Iliev, Martin ”Burgos” Persson, Kalle Buskqvist, Mohammed Kaskas, Skellefteå, Roy Tärnler, Per Hoffner.
Sittande från vänster: Måtern Gräntz, Conny Andresson, Ola Liljenrot, Alexander Carlsson, Elvis, Erik Blom, Daniel Holmlund, Simon, Gustaf Jonsson

Köping cupen Futsal, Vinst! 2008 eller 2009, osäker källa.
Stående från vänster: Conny Andersson, Ola Liljenrot, S-O Ädel, Erik Blom, Ingemar Källgren, Stellan Carlsson.
Sittande från vänster: Jonas Nerelius, August-Petter Ernst, Patrik Ingvarsson, Jonas Sjömark, Alexander Carlsson, Peter Hilmersson.

Real Örebro FF, Anno 2007?
Stående från vänster: Pite, Conny Andersson, Roy Tärnler, Stefan Bjarnefors, Mr Karlstad, Samuel Hammas, Ola Liljenrot, Bertil Bergljung.
Sittande från vänster: Djem Iliev, Robin Elliot, Mohammed Kaskas, Patrik Åkesson, Patrik Ingvarsson, Daniel Nyqkvist, Jonas Nerelius, Elvis Muriqi.

Real Örebro FF, Anno 2006
Stående från vänster: Ola Liljenrot, Alexander Carlsson, Mohammed Kaskas, Jonas Sjömark, Peter Sjömark, Roy Tärnler, Samuel Hammas, Daniel Nilsson, Bertil Bergljung
Sittande från vänster: Daniel ”Nykan” Nyqvist, Robin Elliot, Martin ”Burgos” Persson, Erik Edetun, Jonas Nerelius, Magnus Eklund

Inga svar